14-05-2020

Dordtse Delicatessen-wandeling 22, 23 en 24 oktober

Door de aangescherpte maatregelen van de overheid i.v.m. het coronavirus zijn de wandelingen verplaatst naar 22, 23 en 24 oktober

‘Als je houdt van Dordt, houd je niet alleen van het Groothoofd, de Damiatenbrug, het Bolwerk, de Pottenkade, maar heb je een even groot zwak voor de Stoofstraat, de Hoge Bakstraat, het Wilgenbosje. Plekjes waarvan geen toerist ooit een dia nam, want Dordt is niet alleen de rivier met al wat erop en eraan hoort, maar een brok atmosfeer, een klimaat, waarin je misschien geboren moet zijn om er blijvend te kunnen ademen’

Uit Ode aan Dordrecht van Cees Buddingh

Ontdek het heden en verleden van Dordrecht tijdens de Dordtse Delicatessen-wandeling. Deze hapjes- en stapjesroute voert door de prachtige historische binnenstad. Zelfs voor de Dordtenaren is deze wandeling verrassend, al was het alleen al om de lekkere hapjes onderweg.

Typisch Dordtse hapjes zijn er genoeg en je komt er nog leuke anekdotes over te weten ook! Van het hazelnootslagroomgebakje tot een plakje paardenworst en van een glas wijn in de Wijnstraat tot verrassende andere hapjes.

De wandeling start in de Vriesestraat bij De Stadsbranderij met een kopje koffie/thee met een echte Dordtse lekkernij en eindigt aan de Blekersdijk bij de winkel van Hallo Dordrecht waar u nog even kunt rondkijken of gebruik maken van het toilet. Zowel het start- als eindpunt is op loopafstand van NS Station Dordrecht-Centraal en de grote parkeergarages aan de rand van het Centrum.

De gezellige Dordtse Delicatessen-wandeling duurt, inclusief verschillende stops, zo'n 2,5 tot 3 uur en de prijs bedraagt 24,50 euro per persoon voor leden* en 29,50 euro per persoon voor niet-leden.

Het maximaal aantal deelnemers per groep is 15 personen en VOL=VOL.

* onder leden verstaan wij: lid plus partner/samenwonende/vriend(in) en alle thuiswonende kinderen.

Deze wandeling is, na Leerdam en Middelburg, de derde op rij uit een reeks van wandelingen door historische binnensteden. Op onze planning staan verder onder andere Den Bosch, Leiden en Utrecht.