01-04-2022

Tweedaagse Stedentrip naar Maastricht 13 en 14 mei 2022

Deze reis is volgeboekt. U kunt hier niet meer voor inschrijven.

Door het afgelasten van alle kerstactiviteiten in Maastricht en het snel oplopende aantal besmettingen, waardoor weer steeds strengere coronamaatregelen nodig zijn, kunnen wij deze reis niet veilig en onbezorgd aanbieden.

Na overleg met de reisorganisatie hebben wij besloten de reis te verzetten naar het voorjaar van 2022, namelijk naar vrijdag 13 en zaterdag 14 mei 2022.

Het programma ziet er als volgt uit:

Wij reizen naar Maastricht per touringcar en vertrekken op vrijdagochtend 13 mei 2022. Aankomst in Maastricht om circa 11.30 uur voor een rondvaart over de Maas om 12.00 uur. De boottocht duurt circa 50 minuten en tijdens de tocht wordt een Matrozenlunch geserveerd. Deze bestaat uit een Limburgse Vlaai, diverse broodjes en broodsoorten, fijne vleeswaren, jong belegen kaas, zoet beleg en onbeperkt koffie, thee en melk. Na de rondvaart heeft u vrije tijd om de mooiste plekjes in de binnenstad te bekijken. In de loop van de middag kan er ingecheckt worden en staat de touringcar voor het hotel met uw bagage.

Wij verblijven in het 3* Bastion Hotel Maastricht Centrum. Het hotel ligt op loopafstand van het Vrijthof en de Markt.

Op 14 mei heeft u een vrije dag in Maastricht om de gehele dag te genieten van deze Bourgondische stad.

Bourgondisch met een hoofdletter B, daar staat Maastricht voor. Een stad waarin u u in het buitenland waant en waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat.

Maastricht: Vrijthof | Maastricht (The Netherlands) | Jorge Franganillo |  Flickr

De meest bekende trekpleister is natuurlijk het Vrijthof, dat legendarische plein in ‘Mestreech’ waar vioolkoning André Rieu zijn concerten geeft. Maar niet alleen dat. Hier staat ook de mooiste kerk van de stad (Sint-Servaasbasiliek), het oudste café (In den ouden Vogelstruys) en ’s werelds meest ‘gezegende’ boekhandel in een eeuwenoude kerk (Boekhandel Dominicanen).