18-06-2022

Bezoek Watersnoodmuseum Ouwerkerk-lunch-Zierikzee 18 juni 2022

Het Watersnoodmuseum is gevestigd in Ouwerkerk - Zeeland in de vier caissons, die gebruikt zijn voor de sluiting van het laatste stroomgat. Als u het museum binnenloopt, stapt u in de geschiedenis van het water van 1953 tot nu. Ontdek wat het museum u over water en het belang van waterveiligheid vertelt.

Na het bezoek aan het museum vertrekken we naar Zierikzee waar u wordt ontvangen in Restaurant de Beuze aan het Havenplein voor de lunch. Hierna kunt u op eigen gelegenheid Zierikzee verkennen.

Afbeeldingsresultaten voor zierikzee

Zierikzee is een echte havenstad en heeft een rijke historie. Veel daarvan is nu nog te zien. Zo zijn er meer dan vijfhonderd monumenten in en rond de stad te bewonderen! Daarnaast heeft Zierikzee een prachtige haven waar u goed zicht op heeft vanaf een terras. Verder kunt u shoppen in de lokale boetiekjes of genieten van een stadswandeling.

Het programma dat wij voor u hebben samengesteld:
- Vertrek vanuit Dordrecht per luxe touringcar
- Ontvangst met koffie en Zeeuwse bolus in het museum
- Inleiding door een vrijwilliger die het verhaal vertelt over De Ramp, de caissons en het Watersnoodmuseum. Hierna kunt u op eigen gelegenheid het museum bezoeken
- Lunch in Zierikzee. U kunt kiezen uit vis, vlees of vegetarisch
- Vrije tijd om Ziekerikzee te verkennen
- Terugreis naar Dordrecht per luxe touringcar

De kosten voor deze dagtocht zijn 39 euro per persoon. Het minimum aantal deelnemers voor deze activiteit is 30 personen. Inschrijven kan tot 1 juni a.s.
Op het inschrijfformulier graag per persoon uw voorkeur aangeven voor de lunch. U kunt kiezen uit vlees, vis of vegetarisch.