01-09-2022

Vierdaagse Stedentrip Parijs 11-14 mei 2023

U kunt voor deze reis niet meer inschrijven. Is volgeboekt.

Parijs, de wereldberoemde hoofdstad van Frankrijk, werd ruim 2000 jaar geleden gesticht. Dwars door de stad stroomt de beroemde rivier de Seine, waarop u heerlijk kunt varen. Vandaag de dag is Parijs een moderne stad met een belangrijke commerciële, culturele, academische, wetenschappelijke en zakelijke levendigheid.

Parijs is de stad van de mode en prachtige winkels met wereldmerken als Chanel, Dior, Yves Saint Laurent. Naast de passie voor mode is het de stad van gastronomie en wereldberoemde wijnen. Dit komt tot uiting in de vele hooggekwalificeerde restaurants en fantastische door families gerunde eetgelegenheden. Parijs bruist en staat bomvol leuke en beroemde bezienswaardigheden.

Van donderdag 11 mei t/m zondag 14 mei organiseren wij een vierdaagse Stedentrip naar deze mondaine stad.

Het programma ziet er als volgt uit:

Donderdag 11 mei 2023
08.00 uur De luxe touringcar staat voor u gereed in Dordrecht (definitieve vertreklocatie volgt later). U kunt uw bagage in de bus plaatsen en een plaatsje uitzoeken.
08.15 uur Vertrek vanuit Dordrecht naar Parijs
14.30 uur Aankomst bij het hotel waar we gezamenlijk inchecken. De rest van de dag is voor uzelf.

Vrijdag 12 mei 2023
10.00 uur Na het ontbijt maken wij onder begeleiding van een Nederlandstalige gids een panoramatour van drie uur langs de highlights van Parijs. Uiteraard bent u vrij hieraan deel te nemen.
13.00 uur Na de tour zetten wij u af in het centrum waarna u op eigen gelegenheid Parijs kunt verkennen.

Zaterdag 13 mei 2023
U bent vrij de stad te bezoeken. Winkelen, een van de bekende toeristische attracties bezoeken of een van de vele musea, de keuze is aan u.

Zondag 14 mei 2023
Na het ontbijt heeft u gelegenheid om uit te checken en uw bagage in de touringcar te plaatsen. Vervolgens vertrekken we met elkaar naar Versailles om het kasteel en/of de tuinen te bezoeken. Aan het einde van de middag vertrekken we weer naar Dordrecht.

We verblijven in het Ibis Paris 17 Clichy-Batignolles 3* hotel. Dit hotel ligt in Parijs, in de wijk Batignolles en biedt drie eigen restaurants en kamers met gratis WiFi. Vanaf het hotel is het slechts 300 meter naar het metrostation Brochant (lijn13). Alle kamers hebben een bureau, satelliet-tv en een eigen badkamer met bad/douche en toilet.
Verder ligt dit hotel op drie kilometer van Montmartre en op vier kilometer van het treinstation Gare du Nord. Met de metro is het 20 minuten naar Galeries Lafayette en het Palais des Congres.

Wij bieden u deze Stedentrip aan voor € 219,= voor onze leden* en € 249,= voor niet leden en is inclusief:
- 3x overnachting in Ibis Paris 17 Clichy-Batignolles
- 3x ontbijtbuffet in het hotel
- vervoer per luxe touringcar
- Panoramatour met gids langs de highlights van Parijs
- toegang tot kasteel en tuinen Versailles

*onder leden verstaan wij lid+partner+thuiswonende kinderen of lid+één introducé.

Wij adviseren u zelf een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.