De belangstelling voor deze reis is zo groot dat wij voor nu de aanmeldingen stoppen.

Bestuur

De hoofdstad van Portugal is één van de leukste steden van Europa en er is ontzettend veel te doen.

Maak een ritje met tram 28

Door heel Lissabon ziet u de iconische gele trams rijden maar het is vooral tram 28 die heel populair is onder toeristen. Deze lijn neemt u namelijk mee langs de historische wijken Graca, Alfama en Baixa. De vooroorlogse trammetjes zijn mooi gerestaureerd en rijden door smalle straten en over steile hellingen. Een ander fotogenieke tram is die op Rua da Bica de Duarte Belo. Deze gele tram is een stuk kleiner en gaat enkel in één steile straat naar boven en naar beneden.

Bezoek de wijk Alfama en luister naar Fado

Met de tram kunt u naar Alfama, de oudste wijk van Lissabon. Alfama is ongeschonden gebleven tijdens de zware aardbeving in 1755 en daardoor hebben de smalle straatjes nog steeds die pittoreske uitstraling. In de 19e eeuw is in deze oude wijk de beroemde fado muziek ontstaan. Daarom vindt u er tegenwoordig vele fadohuizen waar u van de fado kunt genieten tijdens een hapje en drankje. De meeste fadohuizen zijn te vinden rond het plein bij het fado-museum.

Met veel plezier kondigen wij onze vierdaagse vliegreis aan naar deze heerlijke stad in de periode tusen 14 en 20 mei 2025.