18-05-2019

Bezoek aan Leerdam

Op zaterdag 18 mei 2019 bezochten we met 48 deelnemers Leerdam, gelegen aan de Linge en bekend door de glasindustrie en de Leerdammer kaas.

We vertrokken om 9.30 uur met de bus uit Dordrecht en waren om 10.00 uur bij de Glasblazerij in Leerdam. Er waren 12 deelnemers die niet met de bus uit Dordrecht meegingen maar rechtstreeks naar Leerdam kwamen, zij stonden bij de glasblazerij op ons te wachten. Alle deelnemers kregen ook een tijdschema en een plattegrond met een historische wandeling door Leerdam uitgereikt. In de glasblazerij werd er door bijna iedereen eerst koffie gedronken om daarna op de tribune plaats te nemen voor een demonstratie glasblazen.

Er waren twee glasblazers aan het werk om een glasobject te maken. Door een mederwerkster van de glasblazerij werden wij voortdurend op de hoogte gehouden waar ze precies mee bezig waren.

Hierna maakten wij een boottocht over de Linge. Deze duurde van 12.00 uur tot 14.00 uur en was inclusief een lekker lunchbuffet. Ondanks dat het behoorlijk warm was en ook veel van de omgeving viel te genieten bleven toch de meeste deelnemers gezellig aan tafel zitten om met elkaar te praten.

Na de boottocht was iedereen vrij om op eigen gelegenheid Leerdam te bezoeken. Om 16.30 uur stond de bus klaar om ons weer naar Dordrecht te brengen en was het leuke Dagje Leerdam weer voorbij.