07-11-2021

Terugblik Dordrechts Museum

Op 7 november hebben we met 23 leden in het Dordrechts Museum de tentoonstelling IN HET LICHT VAN CUYP bezocht.

Ter gelegenheid van deze tentoonstelling, van de beroemdste schilder uit Dordrecht, zijn er schilderijen uit o.a. Londen, Washington en de collectie van Koningin Elizabeth II tijdelijk aan het museum van Dordrecht uitgeleend. Mede door de leerzame toelichting van onze gidsen heeft deze tentoonstelling veel indruk op ons gemaakt.

Tijdens dit museumbezoek werd ook stilgestaan bij het 15-jarige bestaan van de Kunstvrienden. De leden werden op een consumptie getrakteerd in een aparte ruimte van het museumrestaurant waar we gezelling konden napraten. Daar werd ook aan de oprichter van de Kunstvrienden, Hans Schaddelee, een bos bloemen aangeboden.

Een bijzonder museumbezoek. Klik op een foto om naar het fotoalbum te gaan.

Klik op een foto om naar het foto album te gaan